چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟ انتخاب پرینتر مناسب می تواند کار خسته کننده ای باشد. انواع مختلفی از فناوری های پرینت وجود دارد که می توان از بین آن ها یک مورد را انتخاب کرد. هر کدام از این فناوری ها برای نیازهای مختلفی مناسب هستند. پرینترها دارای اندازه و شکل مختلفی هستند . برخی از آن ها  چند کاره هستند.  برخی از مشخصه های مرتبط با رزولوشون و سرعت می تواند گمراه کننده باشد. به عنوان یک قانون کلی، پرینترهای جوهرافشان همچون HP Photosmart 7510 و Canon Pixma MG3220 برای تصاویر رنگی و با عمر طولانی ، پرینتر مناسب ای هستند. این در حالیست که ImageClass MF301 شرکت کانن و سایر پرینترهای لیزری مشابه برای تولید اسناد متنی سریع مناسب هستند. برای اغاز کار باید تصمیم بگیرید که کدام یک از پروفایل های زیر می تواند نیازهایتان را برطرف کند.

کدام پروفایل چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟ را انتخاب کنیم:

باندینگ سر پرینت که  به عنوان باندهای افقی بر روی تصویر  ظاهر می شود و زمانی رخ می دهد که چگالی و تراکم پرینت بر روی مسیرهای چپ به راست نسبت به مسیرهای راست به چپ سر پرینت متفاوت باشد. در نهایت خطوطی با رنگ اندک که به صورت افقی در سرتاسر صفحه قرار می گیرند و نشان دهنده نازل مسدود شده در سر پرینت هستند. باندینگ رنگ نشان می دهد که پرینتر نمی تواند کاری که شما می خواهید را انجام دهد.

باندینگ سر پرینت بیان می کند که می توان  با واحد دیگری از همان پرینت مشکل را حل نمود.  مشکل سوم نشان می دهد که واحد شما مشکل موقت دارد. برای دو مورد آخر سری به گوگل بزنید و از راه حل ها موجود استفاده نمایید. برخی از مشکلات ممکن است به نوع خاصی از کاغذ مرتبط باشد. زمانی که بر روی کاغذ گلاسه پرینت می کنید همه رنگ ها درخشان به نظر می رسند یا رنگ های سیاه ممکن است به نظر مات بیایند؟ جوهر زیادی روی کاغذ ساده می ریزد و تصاویر را چرک می کند؟

۱٫ کاربر خانگی و پرینتر مناسب را چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

نیازهای کاربر خانگی در برابر یک پرینتر مناسب بسیار زیاد است. دستگاه مدنظر باید بتواند هر چیزی همچون گزارش های کاغذی، خبرنامه، اسنپ شات های گاه به گاه را برآورده سازد. همه این کارها باید با کمترین بودجه موجود انجام شود. به همین خاطر بهترین انتخاب برای چنین کاربرانی، پرینتر همه کاره و مقرون به صرفه  همچون پرینترهای جوهری رنگی دفاتر کوچک/دفاتر خانگی است

هزینه این پرینترها از ۴۰ دلار برای یک پرینتر جوهری تک کاره تا ۴۹۹ دلار برای پرینترهایی با پنل های لمسی تعاملی، ارتباط وب، پرینت ابری و سایر قابلیت های موجود است. گزینه جایگزین: برای نصب سریع و ساده با خروجی گرافیکی و متنی تک رنگ با کیفیت می توانید پرینترهای لیزری شخصی را تهیه کنید. همچنین می توانید پرینترهای دست دوم را برای کارهای خود انتخاب نمایید

۲٫ پرینتر مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

در حال نوشتن پایان نامه خود در مورد تکامل اقتصاد بازار در مهاجران جنوبی هستید؟  در این شرایط به پرینتر مناسب ای نیاز خواهید داشت که بتواند صفحات را یکی بعد از دیگری چاپ کند و در زمان شما صرفه جویی نماید. استفاده از پرینترهای لیزری شخصی تک رنگ می تواند با نیازها و بودجه ای که در دست دارید سازگار باشد. این نوع پرینترها می توانند متن را سریع تر از آن چیزی که فکر می کنید برایتان چاپ کنند. پرینترهای لیزری شخصی قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار دارند اما تونر معمولا صفحات بیشتری را به ازای هر بار پر کردن نسبت به کارتریج جوهری  تولید می کند. بنابراین می توانید در این شرایط در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

گزینه جایگزین: پرینترهای جوهری چند کاره گزینه دیگری برای کاربرانی است که  می خواهند از دستگاه خود برای کپی، فکس، پرینت و اسکن استفاده کنند.  همچنین این پرینترها انعطاف پذیری  پرینت رنگی را به هنگام نیاز در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال شاید بخواهید کارت پستال های رنگی  برای اعضای خانواده خود چاپ و ارسال کنید.  اگر می خواهید از پرینترهای چند کاره استفاده نمایید باید هزینه بیشتری صرف کنید( کمی بیشتر از ۱۰۰ دلار).

۳٫ پرینتر مناسب برای عکاسان دیجیتال و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

هر پرینتر جوهری می تواند تصاویر را به صورت رنگی چاپ کند اما اگر می خواهید نتایج مدنظر خود همچون عکاسی حرفه ای را به خوبی به دست آورید باید پرینتر مناسب ای را خریداری نمایید که برای تولید مجدد طیف پویایی از عکس های سنتی طراحی شده است.  اگر فکر می کنید پرینتر جزء ضروری از اتاق عکاسی شماست، باید به دنبال مشخصه های مجموعه جوهر، کاغذهای پشتیبانی شده، ابزارهای مدیریت رنگ و گزینه های مسیر کاغذ فکر کنید.

اگر قصد دارید تنها یک پرینتر خریداری کنید یا به دنبال سرگرمی هستید، پرینترهای جوهری با اندازه کاغذ نامه می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد زیرا می تواند کارهای روزمره پرینت را به خوبی مدیریت نماید.  برخی از این پرینترها از فناوری انتقال رنگ حرارتی استفاده می کنند که در آن گرما وضعیت فیزیکی جوهرهای جامد را تا زمانی که بر روی کاغذ قرار می گیرد تغییر می دهد. پرینترهای اسنپ شات نیز می توانند به طور مستقیم از دوربین های دیجیتال پرینت را انجام دهند اما سمت دیگر این طیف( فرمت هایی با کیفیت بالا یا مدل های دسکتاپی) می تواند هزینه ای بیش از ۸۰۰ دلار را برایتان داشته باشد.

۴٫ پرینتر مناسب برای کسب وکارهای کوچک و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

کسب وکارهای کوچک می توانند از مدل های چندکاره به خوبی استفاده کنند. این دستگاه ها که در فضای موجود هم صرفه جویی می کنند به صورت لیزری و جوهری هستند که در برگیرنده دستگاه فکس، کپی، اسکنر به همراه پرینت سایر موارد است. بسته به قابلیت های اضافی که نیاز دارید( به عنوان مثال فیدر خودکار سند، چاپ بر روی دوطرف کاغذ و گزینه وایرلس) این پرینترها ممکن است هزینه زیادی برایتان داشته باشند اما بیشتر مدل های موجود قیمتشان از ۹۹ دلار آغاز می شود. گزینه جایگزین: اگر در حال حاضر دستگاه فکس تنها یا اسکنر تنهایی دارید، پرینت لیزری شخصی  می تواند نیازهایتان را برآورده کند.بیشتر پرینترهای لیزری رنگی قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار دارند.

۵٫ پرینتر مناسب شرکت ها و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

لیزرهای ورک گروپ(Work group) گزینه واضح و اشکار برای کسب وکارهای کوچک یا تیم هایی است که در سازمان های بزرگ تر کار می کنند. این سیستم ها که برای مدیریت کارهای پرینت متعدد طراحی شده اند، پردازنده های سریع تر، حافظه بیشتر و موتور پرینتی دارند که قادر است در هر دقیقه بیش از ۳۵ صفحه را پرینت کند.  اما این پرینترها با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار و بیشتر از آن، بیش از یک پرینتر لیزری شخصی عمل می کنند. این دستگاه های قابلیت ورک گروپ همچون پرینت در شبکه، تونر کارتریج هایی با ظرفیت بالا و ورودی کاغذ بیشتر و سینی خروجی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

گزینه جایگزین: پرینترهای جوهری برای کسب وکارها ممکن است زمانی که تیم شما نیاز به پرینت متوسطی داشته باشد گزینه خوبی به نظر برسد. بیشتر مدل ها از پرینت در شبکه و ارتباط وایرلس پشتیبانی می کنند.  اگر شما کارمندی هستید که بیشتر اوقات سفر می کنید و یافتن پرینتر مناسب در مسیر برایتان دشوار است می توانید از مدل هایی  که بیشتر سازندگان به عنوان پرینترهای موبایلی تولید می کنند استفاده کنید.

۶٫ پرینترهای جوهر افشان و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

پرینترهای جوهرافشان در طول ۱۰ سال اخیر مسیر طولانی را طی کرده اند. بیشتر سازندگان پرینترهایی را برای مقاصد عمومی و پرینترهای جوهرافشان تصویر تولید می کنند که نباید با پرینترهای عکس یا اسنپ شات که برای  کاغذهای ۴ در ۶ اینچ یا کوچک تر طراحی شده اند اشتباه گرفته شوند.

پرینترهای جوهرافشان یک تصویر را با اعمال جریان کنترل شده دقیقی از قطره های جوهری ریز از یک یا چند کارتریج  برای انواع مختلفی از کاغذ پرینت می کنند. هر سازنده از فناوری متفاوت، اندازه قطره های مختلف، روش اعمال آن بر روی کاغذ و الگوریتم نرم افزار  مختلف برای ترکیب رنگ استفاده می کند. اگرچه پرینترهای جوهرافشان خلا سرعت را پر کرده اند اما این فرایند هنوز هم نسبت به پرینترهای لیزری کند است. به همین خاطر چنین پرینترهایی برای کاربران خانگی و کسب وکارهای کوچکی که نیاز به پرینت شان اندک یا متوسط است می تواند مناسب باشد. پرینترهای جوهرافشان قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار تا ۸۰۰ دلار را دارند که این قیمت ها بر اساس قابلیت های موجود، کیفیت تصویر و قابلیت های مختلف متغیز خواهد بود.

۷٫عکس/ اسنپ شات و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

برخی از پرینترهای جوهرافشان از بیش از چهار رنگ اصلی CMYK برای تولید عکس ها و تصاویر با کیفیت استفاده می کنند. بنابراین اگر  زمان زیادی را برای پرینت تصاویر صرف می کنید ممکن است بخواهید هزینه بیشتری را برای این نوع پرینترها بپردازید و بتوانید از قابلیت های بیشتری بهره مند شوید. برخی از پرینترها که به طور خاص برای تصاویر و عکس طراحی شده اند از فناوری جوهرافشان استفاده می کنند اما بیشترشان بر روی تصعید رنگ تکیه دارند که رنگ را در یک تن دائمی و مستمر از روبان موجود در کاغذ به مجموعه ای از مسیرها انتقال می دهد.

کیفیت پرینت دستگاه های این چنینی  با کیفیت دستگاه های سنتی قابل مقایسه است. مزیت بزرگ چنین دستگاه هایی این است که  می توانند  به طور مستقیم از دوربین های دیجیتال نیز پرینت را انجام دهند. بیشتر مدل ها کارت حافظه ای همچون SD، CompactFlash و Sony Memory Stick را نیز می پذیرند. زیردسته پرینترهای عکس یا پرینترهای اسنپ شات به پرینت های ۴ در ۶ یا کوچکتر از آن محدود هستند و نمی توانند ورقه های ۸٫۵ در ۱۱ استاندارد را مدیریت کنند. قیمت این نوع پرینترها از ۱۰۰ دلار آغاز می شود.

۸٫ پرتابل:

این پرینترها برای افرادی طراحی شده است که بیشتر اوقاتشان را در جاده می گذرانند. وزن آن ها از ۲ الی ۵ پوند متغیر است و به اندازه کافی بزرگ است که بتواند کاغذ ۸٫۵ اینچی را در خود جای دهد. پرینترهای پرتابل از فناوری پرینت رنگی-جوهرافشان استفاده می کنند. سرعت پرینت و کیفیت تصاویر به ندرت درجه یک است و شما برای این پرینترهای مسافرتی هزینه متوسطی پرداخت می کنید. اما اگر واقعا به چنین پرینتر مناسب ای نیاز دارید می توانید هزینه ۱۰۰ دلاری یا بیشتر از آن را متحمل شوید.

۹٫ پرینترهای چندکاره و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

پرینترهای چندکاره برای بیشتر کسب وکارها مناسب هستند. این نوع پرینترها دستگاه های کپی، اسکنر، پرینتر و در برخی از مدل ها قابلیت ارسال و دریافت فکس را در یک واحد قرار می دهند و همین امر باعث می شود چنین مدل هایی برای مصارف خانگی و کسب وکارهای کوچک مناسب باشد.

پرینترهای چندکاره با پرینت لیزری برای تولید متن های سریع و گرافیک های گاه به گاه در اختیار افراد قرار دارند یا اینکه می توانند از پرینت جوهرافشان برای تصاویر در حال جنبش استفاده کنند. بهترین مدل ها در برگیرنده اسکنرهای flatbed،پورت USB سازگار با PictBridge و محل کارت حافظه برای دسترسی سریع هستند و پرینت های دوطرفه خودکار را در اختیار کاربران قرار می دهند. این نوع پرینترها ممکن است فیدر خودکار سند را نیز در حود داشته باشند. هزینه چنین پرینترهایی از ۱۰۰ دلار برای مدل های جوهرافشان ساده آغاز می شود اما محدوده قیمت ها بسته به فناوری به کار رفته در پرینتر و مجموعه قابلیت های موجود متغیر است.

مرور مشخصه های رزلویشن

مشخصه هایی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد رزولوشون است. رزولوشون به حداکثر تعداد نقاط در اینچ (Dpi) اشاره دارد که می توان آن را به کمک دستگاه پرینت کرد . این مورد به صورت افقی و عمودی سنجیده می شود. به عنوان مثال پرینتر مناسب لیزری ۶۰۰x600dpi مربع یک اینچی  تشکیل شده از ۶۰۰ نقطه را به صورت عمودی و افقی پرینت می کند. اغلب می توان رزولوشون را با مقادیر مختلفی برای ابعاد افقی و عمودی  مشاهده کرد.  این موضوع بدین خاطر است که با وجود ثابت بودن عدد سر پرینت و چگالی نازلی که رزولوشون افقی را تعیین می کند، رزولوشون عمودی توسط افزایشی تعیین می شود که در آن مکانیسم فید کاغذ می تواند کاغذ را در پرینتر مناسب حرکت دهد.

سرعت پرینت:

این مشخصه  نشان می دهد یک پرینتر در هر دقیقه چند صفحه کاغذ یا عکس را می تواند پرینت بگیرد(PPM). به نظر ساده می رسد. اینطور نیست؟ متاسفانه این عدد آنقدرها  هم که فکر می کنید ساده نیست.  برخی از سازندگان برای رسیدن به سرعت های بالای احتمالی،  از اسناد متنی ساده با تنظیم کیفیت پایین استفاده می کنند که این موضوع در دنیای واقعی دیده نمی شود.

بر اساس تجربیات موجود شما می توانید نصف سرعتی که سازنده قولش را داده است  به دست اورید. در سال های اخیر ISO مجموعه ای از اسناد استاندارد و معیارها را برای سنجش و گزارش سرعت پرینت توسعه داده است.  با اینکه همه سازندگان  در حال حاضر گزارش های سرعت خود را برای تست رایجی ارائه می کنند و معیارهای استاندارد تست در تنظیمات پیش فرض اغلب رعابت می شود اما این موضوع بدین معنی نیست که سازنده دقیقا همان تنظیم پیش فرضی که استفاده کرده است را گزارش خواهد داد. اگر در خرید دستگاه فتوکپی دچار مشکل شده اید و انتخاب دستگاه فتوکپی سخت شده است میتوانید با نمایندگی توشیبا تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان این نمایندگی استفاده فرمایید

اتصال وارتباط:

USB به معنای واقعی جهانی است. همه پرینترها در حال حاضر پورت USB 2.0 را دارند. پرینترهای ورک گروپ  نیز از پرینت در طول شبکه به کمک کابل اترنت استانداد با کانکتور RJ-45 پشتیبانی می کنند. برای متحرک بودن بهتر، بیشتر مدل ها از پرینت بدون سیم، استفاده از مادون قرمز  و وای فای با سرورهای پرینت درون ساخت و پرینت ابری پشتیبانی می کنند. به وجود داده های زیادی که از طریق دستگاه های مختلف  و بدون پورت های سخت افزاری سنتی ارسال می شود، شرکت هایی همچون گوگل، اچ پی و Lexmark  به سراغ پرینت ابری رفته اند. استفاده از این قابلیت، تولید کپی های پرینت شده از اسناد ورد، وب سایت ها و مقالات بدون نیاز به پرینتر موبایل اسان می سازد.

خدماتی همچون پرینت ابری گوگل به طور موقت فایل های شما را بر روی سرور خود نگه می دارد و اسناد را به پرینتر مدنظر ارسال می کند. اچ پی و کوداک نیز  پرینت ایمیلی را به نمونه کارهای خود اضافه کرده اند و به کاربران اجازه می دهد هر سند یا تصویری را از وب با الحاق آن به پیام و ارسالش  به یک آدرس ایمیلی منحصر به فرد مرتبط به پرینتر، پرینت نمایند.

پردازنده و حافظه:

اگرچه ممکن است این واژه ها را زیاد نشنیده باشید اما به شما کمک می کند تفاوت فناوری  موجود بین پرینترهای لیزری و جوهر افشان را درک کنید و بدانید به چه پردازنده و حافظه ای نیاز دارید. پرینترهای جوهرافشان  پرینترهای خطی هستند و لیزرها پرینترهای صفحه ای محسوب می شوند. برای پرینترهای خطی، رایانه صفحه را در حافظه خود تشکیل می دهد و آن را در بسته های کوچک به پرینتر ارسال می کند.

این موضوع  بدین معنی است که سریع بودن پرازنده پرینتر و حافظه آن زیاد مهم نیست. در مقابل، پرینترهای صفحه ای باید کل صفحه را در حافظه نگه دارند و همین امر می تواند پرینت یکباره را اسان سازد. این موضوع بدین معنی است که حافظه بیشتر پرینتر به پردازش صفحات بیشتر کمک می کند.  با اینکه عمدتا تفاوت سرعت زیادی برای کارهای معمولی مشاهده نخواهید کرد اما اغلب اگر بخواهید تصاویر بزرگ تر یا فایل های گرافیکی بزرگ تری را پرینت بگیرید داشتن حافظه بیشتر تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

مدیریت کاغذها:

مشخصه مدیریت کاغذ بر روی پرینتر در برگیرنده هر چیزی همچون اندازه  و ضخامت انواع مختلفی از کاغذها، ظرفیت سینی ورودی و خروجی است. به طور کلی، پرینترهای لیزری شخصی و جوهرافشان بر روی کاغذهای استاندارد پرینت می کنند ، کاغذ نامه را می پذیرند و سینی ورودی و خروجی شان می تواند حداقل ۱۰۰ ورقه کاغذ را به جز برای مدل های پرتابل و اسنپ شات مدیریت کند.

بیشتر مدل ها همچنین در برگیرنده قابلیت پیشرفته مدیریت کاغذ همچون پرینت با اندازه چکیده، پرینت بر روی دو طرف کاغذ و فیدر خودکار سند برای فکس و کپی هستند.  پرینترها کاغذ را در مسیرهای مختلفی با نام هایی همچون L شکل یا U  شکل هدایت می کنند. به خاطر داشته باشید که این حروف تنها یک نشانه هستند. اگر قصد دارید با رسانه سفت و سختی کار کنید به پرینتری نیاز دارید که مسیر کاغذ مستقیمی دارد و از عقب به جلو اجرا می شود. این موارد زیاد راحت نیستند اما می توانند از خم شدن رسانه تان جلوگیری کنند.

قضاوت در مورد کیفیت پرینت و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

یکی از قوانینی که در مورد خرید پرینتر وجود دارد این است که قبل از خرید، از آن پرینت بگیرید. در غیر اینصورت هیچ راه دیگری برای بررسی متن و تصویر پرینت شده نخواهید داشت.  با اینکه بیشتر خرده فروشان به شما اجازه می دهند برای بررسی کیفیت خروجی، پرینتی بگیرید اما متاسفانه آن ها تمایلی به  نگهداری واحدهای دمو ندارند. به همین خاطر پرینتی که در نهایت گرفته می شود ممکن است نشان دهنده کیفیت واحد مدنظر نباشد. با اینحال اگر بتوانید نمونه خروجی را ببینید، باید آن را خوب بررسی کنید. برای پرینترهایی با اسلات کارت، باید کارت اس دی به همراه داشته باشید که دارای تصاویر شخصی است.

متن:

بیشتر صفحات ازمایشی در برگیرنده سطری از متن هستند که اندازه مختلفی دارند و می توانند انواع مختلفی از عیب ها را آشکار سازند.  در فونت هایی با اندازه کوچک، نامه های شخصی باید قانونی باشد و هیچ خطی در آن دیده نشود.  فونت هایی با اندازه متوسط باید به خوبی از هم جدا شده باشند و لبه های محوی نداشته باشند. برای فونت هایی با اندازه بزرگ تر به خصوص فونت های بولد، باید با تن مستحکم و حتی سیاهی پر شده باشند.

اگر بالا و پایین کاراکتر ها افست شده یا الگویی از نقاط را می بینید که به درستی در جای خود قرار نگرفته اند، این موضوع نشان دهنده ثبت نادرست سر پرینت است. شما همچنین باید قادر به دیدن شمارنده های مشخص شده در نامه ها باشید. اگر چنین نبود، این موضوع معمولا نشانه دهنده این است که پرینتر جوهر زیادی روی کاغذ قرار می دهد. به خاطر داشته باشید که بر روی کاغذهای ساده ۲۰ پوندی، پرینترهای جوهرافشان معمولا  جوهر در امتداد کاغذ پخش می شود.  همچنین نگاهی به اسپری جوهر بیندازید که به عنوان نقطه های تصادفی جوهر در فضاهایی که باید خالی باشد ظاهر می شود.

تصاویر

کیفیت رنگ و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

اهمیت کیفیت رنگ به نیازهای زیبایی شناسی شما بستگی دارد. رنگ های دقیق تر نسبت به رنگ های ساده هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت.  همچنین پرینت های این چنینی به کار زیادی نیاز دارند و ممکن است قبل از خرید نتوانید دقت آن را به درستی شناسایی کنید. از سوی دیگر باید بتوانید  تعادل و زیبایی رنگ هایی که بعد از چاپ بر روی صفحه ظاهر می شوند را تشخیص دهید.  تن پوستی را امتحان کنید.

این تن ها گرم هستند یا سرد؟ سایه رنگی که باعث می شود تصویر بد دیده شود وجود دارد؟ تصاویر تگ رنگ را زیر نور فلورسنت   و نور روز نگاه کنید. رنگ و سایه آن ها از یک نور به نور دیگر تغییر می کند؟ ایا پرینتر خاکستری را به کمک جوهر خاکستری /سیاه اختصاصی رندر می کند یا از جوهرهای رنگی ترکیبی بهره می برد؟ اگر قصد دارید بسیاری از عکس های سیاه و سفید را چاپ کنید، ممکن است بخواهید چاپگر دیگری را انتخاب کنید که دارای مخازن اختصاصی برای جوهر سیاه است.

مصنوعات:

مصنوعات چاپی هر چیزی که به نظر نادرست می رسد یا در جای خود قرار ندارد به این معنی است که چرینتر قادر به انجام کاری که شما می خواهید نیست. در این شرایط باید مدل دستگاه را بررسی کنید یا اینکه مشکلات دیگر را ارزیابی نمایید.  در مورد دوم می توانید وب را بگردید و ببینید مشکلی که شما دارید یک مشکل رایج است یا اینکه به خاطر نگهداری ضعیف بخش های دستگاه می باشد. باندینگ رنگ که به خاطر  توانایی دستگاه برای رندر کردن سایه های کافی از رنگ رخ می دهد.

جوهر و تونر:

جوهرافشان ها ارزان ترین پرینترهای موجود هستند و بیشتر مدل های آن از ۱۰۰ دلار و کمتر از آن هزینه بر می دارند.  موضوع مهم این است که تعویض جوهر و کاغذ می تواند هزینه های شما را بالا ببرد. تعویض کارتریج بین ۱۲ الی ۳۰ دلار هزینه دارد و می تواند ۱۰۰ الی ۸۰۰ صفحه را پرینت کند. پرینترهای گران تر، کاربر اقتصادی تری دارند زیرا تانک جوهر آن ها ظرفیت بالایی دارد و برای هر رنگ تانک جوهر جداگانه ای موجود است. بنابراین می توانید بدون نیاز  به تعویض یک رنگ، کار خود را به خوبی انجام دهید.کارتریج تونر لیزر قیمت، نتیجه و توانایی های متغیری در پرینت دارد.

  کارتریج تونر  معمولا برای کارتریج های کوچک برای پرینترهای لیزری شخصی قیمتی در حدود ۱۰ دلار  و برای  کارتریج هایی با ظرفیت بالا برای پرینترهای لیزری ورک گروپ در شبکه قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار را دارد.  به نظر هزینه تونر زیاد می اید  اما نتیجه ان قابل توجه است.  یک کارتریج می تواند بین ۲۵۰۰ الی ۱۰۰۰۰ صفحه را پرینت کند هر چند برخی از شرکت های سازنده ادعا می کنند کارتریج آن ها تا بیش از ۳۰۰۰۰ صفحه را می تواند پرینت نماید. به همین خاطر هزینه به ازای هر صفحه  بسیار اندک خواهد بود. توجه داشته باشید که باید تاریخ انقضای کارتریج را بررسی کنید. برخی از کارتریج ها به خصوص کارتریج های اچ پی، بعد از یک بازه زمانی خاص متوقف می شوند و مهم نیست چقدر جوهر در آن باقی مانده باشد.

موارد اضافی و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

یکی از موارد اضافی که در بیشتر پرینترهای امروزی دیده می شود کابل USB ان است. بیشتر سازندگان حتی یک مورد کابل را هم در دستگاه های خود قرار نمی دهند زیرا خرده فروشان آن را به صورت جداگانه با هزینه ۱۰ الی ۳۰ دلاری به فروش می رسانند.  قبل از ترک فروشگاه، جعبه را بخوانید تا مطمئن شوید که به خرید جداگانه کابل نیازی دارید یا خیر.  برای برخی از پرینترهای لیزری و جوهرافشان، استفاده از  اتصالات شبکه اختیاری است.  اگر در حال خرید پرینترهای ورک گروپ یا پرینترهای چندکاره پیشرفته هستید باید برخی از قابلیت های مدیریت کاغذ که به عنوان موارد اضافی پیشنهاد می شود( همچون سینی ورودی کاغذ، سطل خروجی برای جمع آوری، گزینه های تکمیل کننده دیگر، فیدر خودکار سند برای کپی کردن و فکس اسناد چند صفحه ای) را مدنظر قرار دهید.

کاغذ:

یکی از مواردی که بعد از سال ها کار با پرینتر متوجه آن می شوید این است که کاغذهایی با کیفیت بهتر، پرینت های بهتری را ایجاد می کنند. این موضوع به خصوص برای پرینترهای جوهرافشان، تصویر و دستگاه های چندکاره بسیار اهمیت دارد. کاغذهای خاص، ممکن است هزینه ای ۱۰ سنتی تا ۲ دلاری برای هر کاغذ با اندازه نامه داشته باشند اما اگر می خواهید پرینت شما کیفیت خوبی داشته باشد باید از این  کاغذها استفاده کنید. حداقل به دنبال کاغذهای ۲۴ پوندی با کیفیت بهتر و نمره روشنایی حداقل ۹۵ بگردید. کاغذهای سنگین تر معمولا فیبرهای نرم تری دارند و کاغذهای سبک تر می توانند تصاویری با کنتراست بالا و متن هایی با ظاهر تیزتر ایجاد کنند.

هزینه یک پرینتر واقعا چقدر است؟ و چگونه یک پرینتر مناسب خریداری کنیم؟

هزینه پرینترهای شخصی به نظر قانع کننده است. اما به خاطر داشته باشید که قیمت خرید تنها آغاز راه است. مراقبت و نگهداری از پرینتر می تواند هزینه های اضافی برایتان داشته باشد.

سوالات پر تکرار

بسته های پرکننده و جوهرهای ثالث چه طور؟

برای صرفه جویی در هزینه های خود ممکن است بخواهید بسته پرکننده جوهر سازگار یا کارتریج را از  شرکت جداگانه ای خریداری کنید.  اگر اینکار را انجام می دهید کاملا در مورد بسته هایی که خریداری می کنید تحقیق کنید. در غیر اینصورت ممکن است کارتریج یا تانکی را خریداری نمایید که برای پرینتر شما کار نمی کند یا پرینتر را دچار اسیب می سازد.  در چنین شرایطی ممکن است پرینت های شما کیفیت ضعیفی داشته باشند. چرا کارتریج به درستی کار نمی کند؟ برای برخی از محصولات، سازندگان پرینتر ، آن را به گونه ای پیکربندی می کنند که تنها با کارتریج های خودشان سازگار است.

چرا استفاده از کارتریج های سایر شرکت ها ممکن است به پرینتر اسیب بزند؟ نازل هل سوراخ های ریزی هستند و جوهر سازنده به گونه ای طراحی شده. که می تواند بدون مسدود کردن این سوراخ ها از آن بگذرد. جوهرهایی که فرمول ضعیفی دارند ممکن است به طور دائم سر پرینت را مسدود سازند. ممکن است این جوهرها کار کنند اما نیازمند چرخه تمیزکاری مداوم هستند. این مجموعه ها الزاما برای صرفه جویی در هزینه ها طراحی نشده اند اما می توانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 14 =