بهترین زمان سرویس و تعمیر دستگاه کپی

بهترین زمان سرویس دستگاه کپی چه موقع است ؟

بهترین زمان سرویس دستگاه کپی چه موقع است ؟

بهترین زمان سرویس دستگاه کپی برای هر مدل از دستگاههای فتوکپی و ماشینهای اداری متفاوت میباشد و کاربر باید در زمان خرید این سوال را از نمایندگی دستگاه کپی خود بپرسد. چه زمانی جهت مراجعه به نمایندگی و تعمیرکار دستگاه کپی برای سرویس و تعمیر کپی مناسب است؟

قطعا بهترین زمان ، زمانی نیست که که واقعا با مشکلی جدی مواجه شدید که خودتان برای برطرف ساختن آن آموزش ندیده اید و بهتر است از قبل زمانی مناسب برای این امر درنظر بگیرید. تلاش برای برطرف نمودن ایراد شکل گرفته در دستگاه کپی بدون دانستن دقیق مشکل میتواند ایراد بوجود آمده را چندبرابر کند. تعمیر کپی یک عمل کاملا تخصصی میباشد . بعنوان تعمیرکار دستگاه کپی این سوال بطور گسترده از ما پرسیده میشود:

چرا دستگاه کپی من کاغذ را جمع می کند و من چه کاری را می توانم برای آن انجام دهم؟

روزی را به یاد می آورم که به سختی قادر شدیم تا ازیک سند کپی یا پرینت بگیریم.

مشکل گیر کاغذ در دستگاه کپی

دستگاه کپی و چاپگر – پانل های کاربری صفحه لمسی، تنظیم آسان، برنامه های کاربردی برای گسترش قابلیت، خروجی فوق العاده و رزولوشن اسکن و موارد دیگر حتی بهتر از قبل می باشند. اما دستگاههای کپی هنوز مشکل جمع شدن کاغذ را دارند.

برای مشکل جمع شدن کاغذ در دستگاه کپی چکار کنیم ؟

گام هایی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال جمع شدگی کاغذ استفاده کنید.
آیا جمع شدگی کاغذ به طور کامل برطرف می شود؟ این غیر ممکن است .
اجازه دهید توضیح دهم :
هفته گذشته یکی از نشزیات برتر یک ویژگی فوق العاده در مورد چالش های مهندسی حرکت کاغذ در دستگاه های کپی و چاپگررا منتشر کرد.

چرا جمع شدگی کاغذ ادامه دارد و برطرف نمی شود؟ و بهترین زمان سرویس دستگاه کپی چه موقع میباشد؟

خواندن مقاله به من یادآوری کرد چه میزان از شگفتی مهندسی مربوط به دستگاه کپی و پرینتر می باشد.
از منظر بیرون ، آسان به نظر می رسد: دکمه ، کاغذ به داخل، کاغذ به بیرون را فشار دهید. چقدر میتواند سخت باشد؟
خیلی سخت. همانطور که یکی از مهندسان در این مقاله گفته است، مسیر کاغذ در چاپگر و دستگاه های کپی مانند یک گل ولای سفت وسخت برای کاغذ است.

موانع بسیاری وجود دارد و یک اشتباه شمارا با این مشکل مواجه می سازد.

مشکل گیر کردن کاغذ از کجا آغاز شد

جمع شدگی کاغذ توسط شرکت زیراکس اختراع شده است. قبل از اولین دستگاه کپی، چاپ یک ورق در یک زمان (یک چاپگر لا گوتنبرگ) یا چاپ عظیم با رول های بسیاربزرگ پلاستیکی کاغذ (این اساسا چگونگی چاپ مجلات و روزنامه ها) انجام می شد. دستگاه کپی از ورق های کاغذی استفاده می کند که باید آویزگاه جنگلی از موانع عبور کند تا در سمت دیگر  معلوم گردد. این واقعا معجزه ای از مهندسی است که جمع شدگی کاغد بسیار رخ نمی دهد!

در اینجا یک مثال بزرگ از یک مسئله جمع شدگی کاغذ است . کاغذی که آنها برای تغذیه دستگاه قرار داده بودند بسیار نازک وسبک بود. این خوب عمل نکرد. در نیمه راه از طریق فرآیند چاپ، مقاله باید شکاف را متقبل شود؛ از بالای یک کمربند چرخشی که از بالا به پایین حرکت می کند،

گیر کاغذ چگونه اتفاق می افتد

لازم بود که از طریق فضا عبور کند تا بتواند آن را با یک پمپ خلاء بر روی یک کمربند دیگر که به سمت بالا بود قرار دهد . متأسفانه کاغذها  در یک مکان گرم و مرطوب قرار داشتند و به آهستگی نرم و سست شده اند. در انتهای مسیر آن، در لحظه ای که قرار بود با نوار نقاله ارتباط برقرار کند، گوشه های عقب آن گم شد.

بهترین زمان سرویس دستگاه کپی بسته به انواع مدلهای آنها متفاوت است .

آنها بر روی پلت فرم زیر کشیده شدند و، مانند یک پروانه موتور ذوزنقه ای نتوانستند  برسند ، کاغذ به سمت پایین فرو رفت. همانطور که ورق های بیشتر بی در یک مکان یکسان پرتاب می شدند، آنها یک شمع از حلقه ها و کریستال ها را ایجاد کردند که مهندسان جمع شدگی کاغذ آن را ترتیب گل نامیده اند . دستگاه های اداری مانند دستگاه کپی شارپ و دستگاه کپی توشیبا دارای چالش های متفاوتی هستند. مسیر کاغذ طولانی تر است ، احتمال جمع شدگی کاغذ کمتراست . از آنجایی که دستگاه های کپی برای دفاتر باید تا حد ممکن جمع و جور باشند – کاغذ باید چندین چرخش در دستگاه داشته باشد.

هر چرخش فرصت تازه ای است برای اشتباه کردن.

فیزیک، خلاء، یک چاقوی هوا (یک انفجار در هوا برای حرکت کاغذ)، انگشتان دست و پا، و مجموعه ای از غلطک ها، چرخ دنده ها، نرم افزار برای کنترل تردد کاغذ و سینی های کاغذی در زیر هود کپی یا یک پرینت را ایجاد می کنند.
این فرآیند ساده نیست زیرا به نظر می رسد بر روی سطح صورت می گیرد .

شعار نمایندگی شارپ این است که با دستگاه کپی مهربان باشید! گاهی اوقات این اشتباه شماست . من می دانم، می دانم – مشتری همیشه باید درست مفروض گردد. خب، گاهی اوقات از این تجهیزات سوء استفاده و سوء اعمال می شود. مانند هر فن آوری، اگر این کار را بطور مداوم انجام دهید، ازبین خواهد رفت.

مواردی که برای اجتناب از گیر کردن کاغذ میتوان انجام داد: چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا چند چیز است که شما به راحتی می توانید انجام دهید :

۱٫ توجه به کیفیت کاغذ

کاغذ ارزان منجر به جمع شدگی بیشتر می شود. و رطوبت سریعتر جذب می شود، بنابراین اگر دفتر و اداره شما رطوبت دارد، به احتمال زیاد پرینترها و دستگاه های کپی به دلیل اینکه کاغذ  براثر رطوبت باد کرده است موجب جمع شدگی کاغذ شوند. از کاغذ با کیفیت مناسب استفاده کنید و تا زمانی که به آنها نیاز ندارید، آنها را بسته نگه دارید.

۲٫ دستگاه کپی خود را پاک کنید

من در مورد چگونگی انجام این کار قبلا نوشتم: گرد و غبار (و تکنسین تعمیر کپی) را از روی دستگاه کپی تان بردارید وبزدایید.

۳٫ نگهداری پیشگیرانه

 شما ماشین تان را بدون تعویض روغن۱۰ هزار مایل نخواهید راند. دستگاه های کپی قطعات پیچیده ای از فن آوری به حساب می آیند ، از آنها به خوبی محافظت و مراقبت کنید.

۴٫ استفاده مداوم از دستگاه نداشته باشید و به آن استراحت دهید

تجهیزاتی که به طور مداوم بیش از حد استفاده می شود خواهد شکست  به همین دلیل در نظر داشتن زمان برای گرفتن یک دستگاه کپی مناسب برای نیازهای کسب و کار شما مهم است. در اینجا لیستی از آن چه که شما واقعا به دنبال آن هستید وجود دارد ” هزینه یک دستگاه کپی رنگی چقدر است؟ سوال اشتباهی است.

هنگامی که دستگاه کپی شما کاغذ را جمع می کند، در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید: چگونه یک جمع شدگی کاغذ را باید برطرف نمایید.
برای اجرای راهنمایی و بهترین نکات در دستگاه کپی تان  کتاب الکترونیک و آنلاین راهنمای بهترین زمان سرویس دستگاه کپی نمایندگی فتوکپی توشیبا را بررسی کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 19 =