سرویس دستگاه کپی تعمیرکار کپی

نحوه سرویس دستگاه فتوکپی

نحوه سرویس دستگاه فتوکپی

نحوه سرویس دستگاه فتوکپی و داشتن برنامه منظم برای تمیزکردن اجزای آن برای افزایش عمر قطعات بسیار مهم میباشد. اگر شما برای سرویس دستگاه کپی آموزش ندیده باشید ، تمیز کردن یک دستگاه کپی می تواند یک کار وقتگیر باشد. تعمیر و نگهداری منظم می تواند در پیشگیری از مسائل جدی کمک کند و این تنها با کمک تمیز کردن منظم به دست می آید. دستگاه های فتوکپی در اکثر دفاتر امروزی و برخی از خانه ها نیز وجود دارند.

اینها دستگاه های بسیار مفیدی هستند که برای ساخت دستگاه های کپی وت کثیر مدارک و مقالات به صورت فیزیکی به کار می آیند. و نیاز به مراقبت و تمیز کردن به صورت منظم دارند. تا اطمینان حاصل شود که فرآیند تکثیر به صورت یکنواخت و واضح صورت می پذیرد.

نحوه سرویس دستگاه فتوکپی

ماشین هایی که از انها حفظ و نگهداری نمی شود  ، سبب ایجاد لکه های جوهر بر روی ورقه های چاپ در انتهای کار می شوند یا می توانند نسخه های چاپی را به طور کامل ازبین ببرند و این امر می تواند برای بسیاری از مردم هزینه داشته باشد.

بهترین روش برای سرویس دستگاه کپی این است که فقط با نمایندگی همان برند بطور مثال نمایندگی شارپ و یا نمایندگی توشیبا تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا گروهی را برای خدمات رسانی ارسال کنند.

تعمیرکار دستگاه کپی تمام دستگاه را از بالا به پایین سرویس می کند و مطمئن باشید که آن همانند یک دستگاه نو و جدید کار خواهد کرد . در برخی موارد، هر چند تماس با یک تیم خدمات حرفه ای یک گزینه امکان پذیر نیست، و مالک تمایل دارد خودش اینکار را انجام دهد.

چگونه یک دستگاه کپی را تمیز کنید و نحوه سرویس دستگاه فتوکپی

اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که کتابچه راهنمای سرویس دستگاه کپی را مطالعه کنید بخش های مختلفی که وجود دارند و نیازمند تمیز کردن میباشند را بشناسید . یک fuse ( ذوب کننده) وجود دارد که تونر را برروی کاغذ تثبیت می کند ، یک استوانه به صورت غلطک وجود دارد که لوگو ها و تصاویر را برروی کاغذ چاپ می کند . و یک صفحه مدرج الکترونکی از دستگاه وجود دارد که  به دستگاه دستور می دهد تا وظایف مورد نیاز را انجام دهد.
تعمیرکار دستگاه کپی و سرویس دستگاه کپی

هر یک از این قسمتها باید به صورت جداگانه مورد پردازش و تمیز شدن قرار بگیرند و این چیزی است که باید ترجیحا توسط فردی انجام شود که در درجه اول از دانش خود در مورد چنین قطعاتی برخوردار است.

تونر ریخته شده و نحوه سرویس دستگاه فتوکپی

وکیوم تونر مورد نیاز است، و این برای جمع آوری تونر و جوهری که بر روی دستگاه و اطراف آن نیز ریخته می شود، ضروری است. وکیوم تونر باید حداقل یک بار در روز استفاده شود زیرا مانع از ورود تونر به داخل دستگاه و خرابی قطعات دیگر می شود. همچنین کمک خواهد کرد که منطقه اطراف دستگاه تمیز و مرتب نگهداشته شود.

اگر وکیوم قادر به تمیز کردن تونر در دستگاه نباشد، شما همچنین می توانید. برخی از ایزوپروپانول را از بازار خریداری کنید. تمام کیت های خنک کننده دستگاه های فتوکپی که در بازار فروخته می شوند، مجهز به ایزوپروپانول می باشند. بنابراین هیچ مشکلی در پیدا کردن آن نخواهید داشت.

 غلطک

اگر غلطک فتوکپی نتواند به درستی تمیز شود، در نهایت باید جایگزین شود. این می تواند یک کار وقت گیر و هزینه بر باشد، بنابراین بهتر است. که به صورت مرتب و همیشگی و تاحد ممکن کارامد و خوب غلطک را تمیز کنید. برای انجام این کار، باید درب ماشین را باز کنید و غلطک را انتخاب کنید. و سپس نوار Mylar را که در داخل دستگاه نیز قرار دارد را پیدا کنید. برای یافتن این موارد، با راهنمای خود مشورت کنید.

نوار میلار معمولا از پلاستیک یا لاستیک ساخته شده و شبیه تیغه ای است. که پس از آن می تواند به غلطک برسد. غلطک به طور کلی به کارتریج تونر متصل شده است، بنابراین قبل از پاک کردن غلطک باید کارتریج را بردارید.. همانطور که ذکر شد، این تنها یک روش سطحی برای تمیز کردن غلطک است. اگر آسیب جدی وجود داشته باشد، باید غلطک را جایگزین کنید.

Fuser (ذوب کننده)

fuser (ذوب کننده)یکی دیگر از بخش های مهم دستگاه فتوکپی به شمار می یآید. و نیاز به خدمات رسانی منظم دارد. Fuser (ذوب کننده)، کار مبنی بر ذوب شدن تونر را انجام می دهد تا آن را به کاغذ تبدیل کند، بنابراین باید به درستی عمل کند در غیر اینصورت تونر برروی کاغذ به صورت پخش شده ظاهر خواهد شد. Fuser (ذوب کننده)ها معمولا غلطک های فلزی کوچکی هستند و همچنین می توانند پس از مراجعه شما به کتابچه راهنمای کاربر، توسط شما قرار گرفته شوند.

برای تمیز کردن Fuser (ذوب کننده)شما نیاز به یک روغن سیلیکون و یک پارچه نرم دارید . پارچه را با روغن بشویید و سپس Fuser (ذوب کننده) را به آرامی بزداییم تا به راحتی عمل کند. صفحه نمایش شیشه ای که در آن کنترل دستگاه قرار دارد نیز می تواند با کمک پاک کننده شیشه ای تمیز شود. بیشتر کیت های تمیز کردن کپی تمام این مواد را فراهم می کنند تا بتوانند از دستگاه فتوکپی خود استفاده کنند. بدیهی است که مشکلات بزرگ نیاز به کمک یک فرد حرفه ای دارند، و جایگزین بخش های خاصی نیز خواهد بود. اما دستورالعمل های ارائه شده در اینجا باید برای تعمیر و نگهداری و سویس دستگاه کپی کافی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 11 =