چرا دستگاه کپی زیراکس زمینه سیاه دارد

چرا دستگاه کپی زیراکس زمینه سیاه دارد

چرا دستگاه کپی زیراکس زمینه سیاه دارد : گاهی هنگام استفاده از کپی زیراکس به سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی زیراکس بر خورد می کنیم که این اتفاقا از کیفیت کپی کاسته و مصرف تونر دستگاه فتوکپی زیراکس را نیز افزایش می دهد. به طور کلی سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی زیراکس یکی از مشکلاتی متداولی است که کاربران این دستگاه همواره از آن شکایت دارند. اگر تراکم رنگ در دستگاه کپی زیراکس به درستی تعریف نشده باشد. در نهایت تصویری تار و سیاه ارائه می شود که به هیچ عنوان قابلیت استفاده ندارد.

موارد بسیاری می توانند در پیدایش این معضل نقش داشته باشند. اما اصلی ترین دلیل پیدایش تمامی مشکلات دستگاه کپی زیراکس استفاده ی بیش از حد از آن است. البته در این میان انجام سرویس های دوره ای و منظم تحت نظر کارشناسان نمایندگی زیراکس نیز حائز اهمیت است. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی تعمیر دستگاه کپی زیراکس مجموعه ای فوق تخصصی است که علاوه بر تعمیر و بازیابی اختلالات فتوکپی و پرینتر زیراکس قادر به اعمال سرویس های مرتبط با بهسازی این تجهیزات نیز می باشد.

دلایل پیدایش مشکل سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی زیراکس

برای حل این مشکل می توانید میزان تراکم را به صورت دستی کاهش دهید یا حالت تراکم خودکار را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود چنین تنظیماتی را به دست تعمیرکاران حرفه ای نمایندگی زیراکس بسپارید. زیرا هر گونه اقدامات تعمیراتی کپی زیراکس ناشیانه می تواند صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند. کثیف شدن هد دستگاه کپی، خرابی کارتریج، تونر و درام، پر شدن سطل زباله دستگاه کپی زیراکس و مشکل در اتصالات قطعات داخلی سیستم نیز از دیگر دلایل پیدایش مشکل سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی زیراکس می باشند.

رفع مشکل سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی زیراکس چندمنظوره

جهت رفع مشکل سیاه بودن رنگ پس زمینه در دستگاه کپی راهکارهایی وجود دارد که می توانید پیش از اقدام برای تعمیر سیستم آن ها را امتحان کنید. براساس عقیده ی تعمیرکاران زیراکس در قدم اول باید بررسی کنید که مشکل موجود در فرآیند چاپ دستگاه کپی زیراکس تا چه اندازه عمیق است. شاید دستگاه کپی زیراکس تنها در حین چاپ سند خاصی به مشکل برخورده است و در واقع اختلال اصلی از سوی نوع رنگ آمیزی سند می باشد. به هر روی پیشنهاد می نماییم راهکارهای کاربردی زیر را نیز امتحان کنید:

تغییر کیفیت وضوح چاپ و چرا دستگاه کپی زیراکس زمینه سیاه دارد

اگر خرابی رنگ پس زمینه در فتوکپی کل سطح یک برگه ی چاپ شده را شامل می شود، بهتر است کیفیت وضوح چاپ را از طریق نرم افزار تغییر دهید. همچنین می توانید سایر مشخصات مرتبط با رنگ چاپگر خود را نیز تنظیم کنید تا کاغذ به طور کامل سیاه نشود.

متعادل سازی میزان رطوبت محیط

شرایط آب و هوایی خیلی خشک با رطوبت پایین یا برعکس هوای شرجی می تواند به افزایش سایه پس زمینه منجر شود. برای رفع این عدم تعادل در رطوبت و نیز جلوگیری از پیدایش مشکل سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی می توانید. از دستگاه‌های بخور و رطوبت ساز در محیط بهره مند شوید و میزان رطوبت موجود در فضا را در حد مناسبی قرار دهید.

تعویض کارتریج دستگاه فتوکپی زیراکس

هر گونه خرابی در کارتریج تونر باعث کیفیت نامطلوب چاپ و سیاه بودن رنگ زمینه در دستگاه کپی دستگاه می شود. بنابراین بهتر است از سلامت کارتریج مورد استفاده ی خود اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم آشنایی با ساختار کارتریج از دستکاری این بخش بپرهیزید و جهت بررسی و یا تعویض آن با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر دستگاه کپی زیراکس تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =