دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک ، قابلیت های بزرگ و امکانات برجسته

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک ، قابلیت های بزرگ و امکانات برجسته

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک برای جاهایی که فضا محدود است و گروه های کاری کوچک عالی هستند. این دستگاهها در مصارف شخصی ، پرینت ها و کپی های تک برگ رنگی و سیاه و سفید استفاده میشوند.

طیف وسیعی از این دستگاهها توسط برندهای مختلف تولید شده است :

  • پرینترهای لیزری سیاه و سفید اچ پی HP
  • پرینترهای سه کاره کانن Canon
  • دستگاه کپی رومیزی شارپ و توشیبا
  • پرینتر های رنگی جوهرافشان
  • پرینتر های پرقدرت چندمنظوره با قابلیت نصب در بستر شبکه که بسیاری از آنها در نمایندگی شارپ در دسترس میباشد.

بسیاری از این دستگاهها براحتی قابل شارژ بوده و در مواردی فقط کاربر میتواند مخزن جوهر دستگاه را بررسی نماید و در صورت نیاز در هر مخزن ، رنگ مورد نظر را پر نماید.

راحتی شارژ کارتریج پرینتر های مخزن دار جوهر افشان

شارژ کارتریج پرینتر های مخزن دار جوهر افشان

برای اطلاع از نحوه شارژ کارتریج و افزایش حجم رنگ پرینتر میتوانید از کارشناسان واحد تعمیر دستگاه کپی راهنمایی کسب نمایید.

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک به دو گروه تقسیم میشوند :

گروه اول :  دستگاه چندکاره و پرینتر های کوچک

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک epson hp

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک Epson – HP

گروه دوم : دستگاه کپی رومیزی و پرینترهای تجاری کوچک

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک زیراکس

دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک زیراکس

نمایندگی شارپ مدلهای بسیاری را از گروه دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک ارائه نموده است . تمامی دستگاهها دارای خدمات پس ازفروش برای سرویس و تعمیرات دستگاه کپی و پرینتر میباشند.

دستگاه چندکاره و پرینتر های کوچک

این گروه از پرینترها اغلب دارای قابلیت تعداد محدود برای چاپ هستند و برای محیط های ادارای بزرگ کارایی ندارند . تولید کننده های این دستگاه ها ، قیمت اولیه این گروه را پایین نگه میدارند. عموما شرکتهای سازنده این نوع دستگاهها درآمد خود را از فروش مواد مصرفی (تونر) و کارتریج تامین می کنند.

تعویض و یا شارژ کارتریج پرینتر و دستگاه کپی رومیزی و پرینتر های کوچک ، قابلیت های بزرگ و امکانات برجسته

به عنوان مثال میشود به پرینترهای جوهر افشان اچ پی  HP و کانن Canon اشاره کرد که در هر بار تعویض کاتریج ، هد کارتریج پرینتر نیز تعویض میشود.

هد کارتریج پرینتر اچ پی HP

کارتریج پرینتر اچ پی HP

علت بالا بودن هزینه تعویض کاتریج های این مدل پرینتر ها هم همین است . به دلیل تعویض این قطعه مشتریان همیشه از کیفیت چاپ راضی هستند در بیشتر موارد از این نوع  پرینترها در چاپ عکس استفاده می شود . بنابراین مشتریان این گونه دستگاهها حاضرند هر بار این هزینه ها را انجام دهند تا به کیفیت مورد نظر خود دست یابند. شایان ذکر است در برخی موارد می توان فقط  کاتریج را شارژ نمود و تعویض کاتریج و هد را به تعویق انداخت  . با شارژ کارتریج ، صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود ، اما دیگر کیفیت مورد نظر استفاده کنندگان از این نوع خاص پرینتر بدست نماید .

معمولا کسانی که نیاز به کیفیت چاپ بالا دارند کارتریج پرینتر خود را تعویض میکنند. با یک یا دو بار شارژ کردن کارتریج اتفاق قابل توجهی رخ نخواهد داد و یکی از راههای صرفه جویی در هزینه های این نوع پرینتر هاست . البته این موضوع در صورتی است که نیاز به داشتن چاپ با کیفیت خیلی بالا نباشد. مورد دیگر اینکه تمامی مدلهای کارتریج قابلیت شارژ را ندارند و ممکن است طوری پلمپ شده باشند که نتوان آنها را شارژ نمود. در بسیاری از دستگاه کپی های ارائه شده مخزن تونر جدای بخش کارتریج یا درام میباشد.

تعداد چاپ انواع کارتریج های پرینتر و دستگاه کپی

تعداد چاپ پرینترهای کوچک بستگی به نوع کارتریج فرق دارد . بطور مثال برای پرینتر های لیزری با کارتریجهای استارتر حدود ۷۵۰ صفحه است. انواع دیگر کارتریجها توسط تولیدکنندگان ارائه شده است که میتواند در یک مدل دستگاه بکار رود و تعداد بالاتری چاپ انجام دهند. حداکثر چاپ در پرینترهای کوچک لیزری تا ۳۰۰۰ برگ میباشد. تعداد چاپ در پرینترهای جوهر افشان بستگی به فایل مورد نظر دارد و حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ برگ میباشد. در دستگاههای چندکاره لیزری سیاه و سفید این تعداد به ۳۰۰۰ برگ در هر دوره میرسد. این میزان حداکثر میزان چاپ ممکن است ، پس سعی کنید تعداد چاپ خود را کمتر از این میزان قرار دهید، تا به دستگاه شما فشار زیادی وارد نشود .

دستگاه کپی رومیزی و پرینترهای تجاری کوچک: این نوع چاپگرها در ابعاد مختلفی تولید و عرضه شده اند و هر کسب و کاری میتواند مدل مناسب با محیط خود را تهیه نماید. این چاپگرها در انواع مختلفی از اشکال ، اندازه و وزن موجود میباشند در حالی که یک چاپگر رومیزی ممکن است این ذهنیت  را ایجاد کند که فقط مناسب مصارف خانگی است اما در واقع این چاپگرها با قابلیت هایی که دارند میتوانند بسیاری از نیازهای مربوط به شغل شما را نیز برآورده کنند .

این دستگاهها می توانند در هر گروه کاری پاسخگوی نیازهای چاپی باشند. این چاپگرها به کارمندان بخش های مختلف این امکان را میدهد که کارهای چاپی حساس خود از جمله چاپ چک ها در حریم خصوصی دفترشان انجام دهند . امکان داشتن حریم خصوصی در استفاده از چاپگرهای رومیزی از نکات مهمی است که اخیرا بسیار مورد توجه مراکز تجاری بزرگ قرار گرفته است . در شرکت های بزرگ تجاری با وجود دستگاههای کپی بزرگ برای هر بخش ترجیح داده میشود از دستگاههای کوچک رومیزی در بخش حسابداری و مدیریت به دلیلی امنیت بالا استفاده شود .

کوچک بودن این دستگاه ها به معنی کارایی پایین نیست

از جمله نکات قابل توجه در این نوع چاپگرها سهولت در جابجایی و وزن کم آنهاست . شارژ پرینترهای سیاه و سفید به راحتی انجام می شود و دستگاه هیچگاه از چرخه کاری خارج نخواهد شد . این آیتم یکی از نقاط قوت این گونه دستگاه هاست زیرا هیچ گاه باعث وقفه در کار نمی شود . تقریبا تمامی دستگاهای چاپ قابلیت پرینت  کاغذ در دو اندازه A4 , A5  را دارند . اما پرینت در سایر اندازه های بزرگ تر نیاز به دستگاههای کپی بزرگ تر دارد . چاپگرهای رومیزی به آسانی همانند چاپگرهای بزرگ و پرینترهای چند منظوره قابل مدیریت و استفاده در بستر شبکه هستند .

سوالات معمول در هنگام انتخاب چاپگر دستگاه کپی و پرینتر رنگی یا سیاه و سفید؟

پرینتر تک کاره یا چند منظوره ؟

آیا به دو چاپگر رومیزی و اسکنر نیاز دارید یا اینکه یک دستگاه کپی چندمنظوره بزرگتر برای تجارت شما مؤثرتر است؟

آیا هزینه های مصرفی دستگاه توجیه اقتصادی دارد ؟

مرکز تخصصی تعمیرات دستگاه فتوکپی ما با آگاهی از تمام نقاط قوت و ضعف دستگاههای مختلف پرینت و کپی شما را یاری می کند تا بهترین نوع تجهیزات را برای مرکز خود تهیه نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =