خرید و انتخاب دستگاه کپی

مهمترین موارد در خرید و انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری

مهمترین موارد در خرید و انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری

مهمترین موارد در خرید و انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری ; قبل از انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری باید نکات مهمی را در نظر داشت که در اینجا به مهترین آنها میپردازیم:

  1. قابلیت ها و امکانات قابل نصب دستگاه کپی
  2. کیفیت چاپ روی کاغذ
  3. سرعت پرینت و تعداد چاپ در دقیقه
  4. دسترسی آسان به قطعات یدکی و مواد مصرفی
  5. قیمت

امروزه دستگاه کپی به عنوان کالایی مهم و ضروری برای همه مشاغل مورد نیاز است. تقریبا در هر شغلی یک نمونه از این دستگاهها مورد نیاز است. اما آیا همه دستگاه های کپی یکسان هستند و یا قابلیت های متفاوتی دارند ؟ و اگر آنها یکسان نیستند ، چگونه تصمیم می گیرید کدام یک را خریداری کنید؟ مراکز زیادی برای خرید و فروش دستگاه کپی وجود دارد .

خرید و انتخاب دستگاه کپی

انتخاب دستگاه کپی

قابلیت ها و امکانات قابل نصب و مهمترین موارد در خرید و انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری

یکی از مهمترین عوامل در خرید دستگاه کپی قابلیت های آن است . از جمله این قابلیت ها میتوان به اسکن ، فکس ، چاپ دورو ، و اتصال به شبکه اشاره کرد . شما بنا به نیاز خود می توانید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای این قابلیت ها بوده و یا امکان اضافه نمودن آنها را داشته باشد . قابل ذکر است بسیاری از دستگاههای فتوکپی قابلیت اسکن و پرینت را دارند اما ممکن است از قدرت خوبی برخوردار نباشند.

با داشتن اطلاعات کامل از انواع مدلهای دستگاه کپی میتوانید برندی را انتخاب کنید که تمامی قابلیتهای آن با قدرت عمل نماید. امکانات موجود در دستگاههای کپی رومیزی دارای طیف وسیعتری هم میباشد . در برخی از دستگاهها هم تمام این چهار مورد وجود دارد و شما میتوانید از هر چهار کارایی استفاده کنید .البته نکته قابل توجه این است که ممکن است این امکانات در مقیاس های بزرگ کارایی نداشته باشند و فقط برای دفاتر و مراکز کوچک قابل اهمیت باشد.

بطور مثال برای یک دبیرخانه که تعداد زیادی اسکن در روز انجام میدهد یک دستگاه اسکنر حرفه ای تک کاره بسیار کارآمدتر خواهد بود. امنیت دستگاه کپی مورد نظر هنگام شبکه بودن سیستم ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد . به طور مثال هنگامی که چند کاربر همزمان از دستگاه استفاده میکنند باید دستگاه قابلیت شناسایی کاربرها را داشته باشد . ویژگیهای سخت افزاری دستگاه کپی از دیگر مسائل قابل توجه است . امکان ذخیره سازی اطلاعات در یو اس پی و امکان اتصال هارد به دستگاه از جمله مواردی است که استفاده از دستگاه را سهولت می بخشد .

کیفیت چاپ و مهمترین موارد در خرید و انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری

از جمله عوامل تاثیر گذار در کیفیت چاپ میتوان به کیفیت تونر مورد استفاده و نوع کاغذ اشاره کرد . هر چه قدر کیفیت مواد مصرفی بهتر باشد هم به عمر دستگاه افزوده و هم مقدار رضایت مندی شما را از چاپ بیشتر می کند  . چاپ با تونر های اصلی روی کاغذ های مناسب ، باعث درخشش و استحکام بهتر چاپ روی کاغذ می شوند . متذکر میشویم تونرهای درجه یک و اصلی را میتوانید از مرکز تعمیر فتوکپی ما تهیه نمایید.

شما قبل از خرید دستگاه کپی خود حتما موارد استفاده و مقدار استفاده خود از دستگاه را مشخص کرده تا مشاورین ما بهترین نوع دستگاه بنا به کارایی مورد درخواست شما را معرفی کنند. مشخص بودن مقدار استفاده هر روزه شما از دستگاه بسیار مهم می باشد در صورت استفاده بیش از حد توان دستگاه کپی ، ممکن است دستگاه به سرعت استهلاک پیدا میکند . در برخی موارد قطعاتی از دستگاه نیاز به تعویض و یا تعمیر پیدا می کند. شما مشتری محترم درصورتی که به این نکته دقت لازم را نداشته باشید خیلی زود نیاز به تعمیرات دستگاه کپی خود پیدا خواهید کرد .

سرعت پرینت و تعداد چاپ در دقیقه

این آیتم وابسته به مورد قبل میباشد که بسیار حائز اهمیت میباشد. در این مورد مشاوره گرفتن امر بسیار ضروری است زیرا بعضی از دستگاهها ادعا دارند در ماه میتوانند ۲۰۰۰۰۰ برگه کپی بگیرند . در این مورد نمیتوان صرفا با تکیه به گفته تولید کننده دستگاه کپی ، تعداد چاپ دستگاه فتوکپی مورد نظر را پذیرفت  . باید حتما از تجربه متخصصین بهره گرفت تا از تعداد دقیق آگاهی یافت  ، و بتوان بر اساس آن برنامه ریزی انجام داد . که این موضوع حتما قبلا توسط متخصصین بررسی شده باشد، تا بعد شروع پروسه کاری و نیاز به این تعداد کپی وقفه ای در کار به وجود نیاید.

دسترسی آسان به قطعات یدکی و مواد مصرفی

بررسی این آیتم هم نشانگر لزوم استفاده از مشاورین ما را نشان میدهد . شما علاوه بر آیتم های بالا باید دستگاهی تهیه کنید که دارای نمایندگی های فراوان با قابلیت دسترسی آسان باشد. قطعات یدکی دستگاه باید به راحتی در دسترس باشد تا در صورت نیاز به سرعت جایگزین شود .

بهترین زمان سرویس و تعمیر دستگاه کپی

یکی دیگر موارد مهم دسترسی به  مواد مصرفی مثل تونر ، درام ، بلید و کاتریج است . تعمیر دستگاه کپی و تعویض هر کدام از قطعات داخلی نیازمند تخصص در همان برند میباشد.

قیمت دستگاه کپی و مهمترین موارد در خرید و انتخاب دستگاه کپی و ماشینهای اداری

قیمت بالا همیشه نشانگر کارایی و کیفیت بالا نیست . ممکن است یک دستگاه به دلیل داشتن یک امکان برجسته قیمت بالایی داشته باشد که به کار شما نیاید. انتخاب صحیح دستگاه کپی ضمن داشتن صرفه اقتصادی در ابتدای خرید دستگاه ، در بخش هزینه های جاری مثل خرید مواد مصرفی و تعمیرات دستگاه فتوکپی  نیز صرفه جویی بهمراه خواهد داشت.

معیارهای ذکر شده در مقاله بالا تنها عواملی نیستند که هنگام خرید دستگاه فتوکپی باید مورد توجه قرار بگیرید. شما ممکن است نیازهای منحصر به فردی داشته باشید که در این  مقاله بررسی نشده است  ، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی با یک متخصص مشورت داشته باشید . پیشنهاد می شود انتظارات خود را به صورت چک لیست درآورده تا همکاران ما با بررسی چک لیست شما بهترین دستگاه را به شما معرفی کنند . نمایندگی شارپ در تمام مراحل خرید و نصب و آموزش استفاده از دستگاه کپی همراه شما میباشد. همچنین برای اطلاع از قیمت پودر دستگاه کپی شارپ میتوانید با همکاران نمایندگی شارپ تماس بگیرید. نمایندگی دستگاه کپی توشیبا در تهران آماده هرگونه مشاوره در خصوص خرید ، فروش ، تعمیرات کپی ، سرویس و نگهداری دستگاه کپی توشیبا میباشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =