پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰

پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰

پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰ به علت ناسازگاری دستگاه با ارتقاء ویندوز می باشد. در کل یکی از مشکلات بزرگی که با ارتقاء به ویندوز ۱۰ از سایر نسخه ها با آن مواجه می شوید ناسازگاری دستگاه است. احتمالاً متوجه خواهید شد که برخی از دستگاه ها به صورت طبیعی کار نمی کنند، از جمله گرافیک، دستگاه های شبکه و سی دی درایور. برای برخی از کاربران، این مشکل خدمات چاپ را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. چاپ یک کاربرد اساسی و پایه ای در کامپیوتر است و افراد انتظار دارند همیشه قابل استفاده باشد. با این حال، برخی از افراد در هنگام چاپ با کامپیوتر با ویندوز ۱۰ با خطایی مواجه می شوند که « پیغام خطای چاپ » را نشان میدهد.

فرایند چاپ گسترده تر از آنچه فکر می کنید می باشد و نیاز به چندین جزء دارد. خدمات چاپ و ردیف کننده چاپ باید به منظور موفقیت چاپ اسناد شما اجرا شود. وقتی چاپگر خود را فرا می خوانید، سند مورد نظر برای چاپ خدمات ردیف کننده چاپ را فرا می خواند که باعث می شود سند مورد نظر به صف چاپ اضافه شود. چاپگر انتخابی سپس کار شما را دریافت می کند و چاپ را بر روی کاغذ تکمیل می کند. اتفاقات زیادی طی فرایند رخ می دهد.

در این مقاله پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰ را می خوانید:

در این مقاله، دلایل اینکه چاپگر پیغام خطای چاپ اعلام می کند توضیح داده شده است. راه حل ها بر اساس این دلایل ارائه می شوند. همانطور که گفته شد، خطا می تواند در هر نقطه ای از فرایند چاپ رخ دهد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که می تواند به خطای چاپ منجر شود.

ممکن است خدمات «ردیف بندی چاپگر» در داده های بدی خراب شده باشد و به طور صحیح کار نکند یا اینکه به طور کامل شروع به کار نکند (این مورد در حالت ایمن دیده می شود). داده های مشکل دار در سینی چاپ ممکن است باعث توقف این خدمات شوند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی خطای چاپ اتصال بین رایانه شما و چاپگر است. اگر مطمئن هستید که کابل انتقال به درستی کار می کند (چاپگر را بر روی یک کامپیوتر دیگر آزمایش کرده اید)، احتمالا مشکل از درایورها است. احتمالا مشکل از درایور چاپگر یا درایور پورت USB می باشد. در نتیجه ارتباط بین کامپیوتر و چاپگر به درستی برقرار نمی شود. گاهی اوقات درایورهای نسخه های قبلی با ویندوز ۱۰ سازگار نیستند.

پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰ و راه حل برطرف کردن آن

در اینجا چند راه حل وجود دارد که مشکل چاپگر ( پیغام خطای چاپ و پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰ ) را برطرف می کند:

روش ۱: به روز رسانی درایورهای USB

اگر چاپگر شما در یک کامپیوتر دیگر کار می کند، احتمالا مشکل از درایور USB شما است. برای به روزرسانی درایورهای خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. کلید آرم ویندوز + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود.
  2. در کادر محاوره ای devmgmt.msc را تایپ کنید، سپس Enter را فشار دهید. اگر از کلمه عبور استفاده کرده اید یا برای تایید، کلمه عبور را تایپ کنید یا روی « Allow » کلیک کنید.
  3. در مدیریت دستگاه، Universal Serial Bus Controllers را بزرگ کنید.
  4. درایور پورت USB را پیدا کنید (معمولا با نام چیپ ست و / یا کنترل کننده مشخص می شود). درایورهایی که اسامی مانند ذخیره سازی انبوه یا USB عمومی و غیره دارند را نادیده بگیرید.
  5. بر روی درایور کنترل USB راست کلیک کرده و بر روی به روز رسانی نرم افزار درایور کلیک کنید.
  6. بگذارید فرایند کامل شود سپس بر روی OK کلیک کنید.

پیغام خطای چاپ فتوکپی شارپ در ویندوز ۱۰ توسط USB 3.0

اگر USB 3.0 دارید، درایورهای خود را به صورت آنلاین پیدا کنید و آنها را نصب کنید. برای کاربران ASUS، می توانید درایور Fresco USB3.0  (نسخه V3.0.108.16 یا جدیدتر) را در اینجا پیدا کنید. درایور را نصب کنید و کامپیوتر را مجددا راه اندازی (ری استارت) کنید.

اگر پورت USB 3.0  (آبی) هنوز این خطا را نشان می دهد، می توانید پورت USB 2.0  (سیاه) را امتحان کنید.

روش ۲: خدمات ردیف کننده چاپگر را مجددا راه اندازی کنید و چاپ های قبلی را پاک کنید

راه اندازی مجدد خدمات ردیف کننده چاپگر پس از پاک کردن کارهای در لیست انتظار باعث بازگشت همه چیز به حالت قبل می شود.

  1. کلید ویندوز / استارت + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  2. در پنجره ای که پنجره خدمات را باز می کند، “services.msc” را تایپ کنید.
  3. در پنجره سمت راست به قسمت پایین فهرست حروف الفبا بروید تا زمانی که به نام “”Print Spooler” برسید.
  4. بر روی این مورد راست کلیک کرده و سپس “توقف” را انتخاب کنید. این کار باعث می شود. کامپیوتر فرایندهای در حال اجرا که در صف انتظار چاپ بوده اند را متوقف کند.
  5. بگذارید این پنجره باز بماند سپس دوباره روی «شروع» کلیک کرده و سپس روی My Computer کلیک کنید تا پنجره ویندوز اکسپلورر باز شود.

آموزش رفع خطا

در اینجا خدمات در صف انتظار را متوقف کرده اید. حالا باید گیرکردگی ایجاد شده را برطرف کنید. برای انجام این کار باید به پوشه ردیف بندی چاپ که در پوشه های ویندوز پنهان شده است سری بزنید. معمولا ویندوز روی درایور C نصب شده است. اگر به دنبال تعمیرکار دستگاه فتوکپی شارپ هستید و هنوز موفق به پیدا کردن آن نشده اید، بهتر است همین حالا با نمایندگی شارپ تماس بگیرید تا از خدمات ما بهره مند شوید.

مسیر معمولی برای پوشه ردیف بندی C: \ WINDOWS \ system32 \ spool \ PRINTERS است، اما ممکن است مسیر پوشه های شما کمی متفاوت باشد. ویندوز ممکن است هشدار دهد که در حال مشاهده فایل های سیستم هستید، اما روی “مشاهده فایل ها” کلیک کنید.

  1. برای خالی کردن امور در صف انتظار، تمام فایل های این پوشه را پاک کنید. کلید “ctrl” و “a” را فشار دهید و همه فایل ها را انتخاب کنید و سپس “delete” را فشار دهید. حالا پنجره explorer که فایل های ردیف بندی اش را پاک کرده ایم را ببندید و به پنجره خدمات بازگردید.
  2. باید خدمات ردیف بندی چاپ را مجددا راه اندازی کنید. بر روی ورودی راست کلیک کنید و «شروع» را از لیست انتخاب کنید. پنجره خدمات را ببندید و مجددا سعی کنید چاپ انجام دهید

روش ۳: عیب یابی فتوکپی شارپ با استفاده از روش دستی

اگر مطمئن نیستید چه چیزی باعث بروز مشکل شده است، می توانید این مراحل را انجام دهید.

مرحله ۱: برای پیدا کردن مشکل از ابزار رفع مشکل استفاده کنید.

این کار باعث راه اندازی مجدد چاپگر و درایور می شود و هر خطایی را بررسی می کند. چاپگر باید در طول استفاده از این روش به سیستم متصل باشد.

  1. کلید آرم ویندوز + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run باز شود.
  2. control” را در کادر محاوره ای تایپ کنید، سپس Enter را فشار دهید.
  3. در کادر جستجو در پانل کنترل، عیب یاب را تایپ کنید و سپس بر روی عیب یابی کلیک کنید.
  4. در قسمت سخت افزار و صدا، بر روی استفاده از چاپگر کلیک کنید. اگر از کلمه عبور استفاده کرده اید یا برای تایید، کلمه عبور را تایپ کنید یا تایید انجام دهید.
  5. Next را فشار دهید و از عیب یاب برای رفع مشکلات استفاده کنید. همه مشکلات در حال ظهور را برطرف کنید.

مرحله ۲: با استفاده از روش ۲ صف چاپگر را خالی کنید:

مرحله ۳: چاپگر را خاموش کرده و مجددا راه اندازی کنید.

گاهی اوقات این کار مشکل را برطرف میکند. اگر در صف انتظار کارهایی وجود دارد که نمی تواند جایگزین شود. راه اندازی مجدد این کارها را از بین می برد. چاپگر را خاموش کنید، آن را از کامپیوتر جدا کنید، آن را دوباره وصل کنید و آن را روشن کنید. حالا سعی کنید دوباره پرینت انجام دهید. در اغلب موارد، این کار مشکل را حل می کند. همچنین می توانید کامپیوتر را برای نتایج بهتر دوباره راه اندازی کنید.

مرحله ۴: سینی کاغذ را بررسی کنید.

کاغذ را در چاپگر بررسی کنید. ممکن است چاپگر مشکل برداشت کاغذ در سینی ورودی داشته باشد. به خصوص اگر چاپگر شما چند کاره باشد و در حال حاضر می توانید از سایر عملکردهای آن استفاده کنید.

اگر هنوز مشکل دستگاه فتوکپی شارپ خود را نتوانسته اید برطرف نمایید میتوانید با نمایندگی شارپ در تهران تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان مشکل خود را برطرف نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =