چگونه کپی کنیم و به چه روش از دستگاه کپی به نحوه صحیح استفاده کنیم how to copy

چگونه کپی کنیم و به چه روش از دستگاه کپی به نحوه صحیح استفاده کنیم ؟

چگونه کپی کنیم و به چه روش از دستگاه کپی به نحوه صحیح استفاده کنیم ؟

چگونه کپی کنیم و به چه روش از دستگاه کپی به نحوه صحیح استفاده کنیم ؟  طریقه کپی کنیم تا چاپ با کیفیت داشته باشیم ؟ این سوال ممکن است بعد از چند بار شارژ کارتریج یا تعمیر دستگاه کپی برای کاربر پیش آید. چگونه با دستگاه کپی رفتار کنیم تا نیاز به تعمیر کپی نداشته باشیم ؟ روش صحیح استفاده از دستگاه کپی به نظر کار دشواری نیست اما با وجود تعداد زیادی از برندهای مختلف دستگاه کپی و پرینترهای چندکاره ، شناخت روشهای صحیح استفاده از هر کدام تا حدودی دشوار میشود.

چگونه با دستگاه کپی رفتار کنیم تا نیاز به تعمیر کپی نداشته باشیم How to deal with copier

چگونه با دستگاه کپی رفتار کنیم تا نیاز به تعمیر کپی نداشته باشیم

امروزه دستگاه کپی و پرینترهای تک کاره و چندکاره در هر اداره و کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد. حتی در منازل از این دستگاهها برای اسکن و پرینت استفاده میشود. در اینجا روشهایی را برای داشتن کپی با کیفیت باهم مرور میکنیم. این مقاله توسط کارشناسان واحد تعمیر کپی نمایندگی شارپ تهیه و تنظیم شده است.

چگونه کپی کنیم تا به دستگاه فشار وارد نشود و چاپ با کیفیت داشته باشیم ؟

انتخاب صحیح کاغذ ، آماده سازی دستگاه کپی و دانستن اینکه کدام دکمه ها را باید فشار دهیم تا تنظیمات صحیح اعمال شود ، از ابتدایی ترین مواردی است که در استفاده از دستگاه کپی باید بدانیم .

چگونه کپی با کیفیت بگیریم ؟

کاغذ اصلی که میخواهیم از آن کپی بگیریم باید چه شرایطی داشته باشد ؟

چگونه کپی با کیفیت داشته باشیم

چگونه کپی با کیفیت داشته باشیم

کیفیت یک دستگاه کپی یا پرینتر هر مقدار هم که بالا باشد باز هم نمیتواند چاپی مانند کاغذ اصلی به شما تحویل دهد. بنابراین اگر کاغذی که میخواهید از آن کپی بگیرید دارای کیفیت بالایی باشد ، چاپ بهتری خواهید داشت. در هر بار کپی که از یک متن یا عکس گرفته میشود مقداری از کیفیت آن نسبت به نسخه اصلی کم میشود . سعی کنید از نسخه اصلی برای کپی استفاده کنید.

منظور از نسخه اصلی ، نسخه ای است که مستقیما نوشته شده یا از طریق ورودی دیگری بجز اسکنر ، پرینت شده است. توجه داشته باشید که نسخه اصلی دارای چین و چروک و یا تا خوردگی نباشد. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خراش روی شیشه اسکنر دستگاه کپی سعی کنید کاغذ شما دارای منگنه یا گیره فلزی نباشد. کیفیت کاغذی که روی آن کپی انجام میشود نیز بسیار مهم است. کاغذهایی را که در کاست تغذیه قرارمیگیرند را خوب بر بزنید و کاملا مرتب داخل آن قرار دهید تا از بروز هرگونه گیر کاغذ جلوگیری شود.

چه نکاتی را در مورد شیشه اسکنر دستگاه کپی باید رعایت کنیم ؟

سعی کنید زمانهایی را برای تمیز کردن شیشه اسکنر دستگاه کپی اختصاص دهید. از تماس نوک انگشت روی شیشه خودداری نمایید تا شیشه اسکنر لکه نگیرد. کاغذهایی که همراه با چسب شیشه ای روی اسکنر قرار میگیرند باعث ایجاد لکه میشوند. چسبناک شدن شیشه موجب می گردد تا گردوغبار به راحتی جذب شیشه شود. لکه و گرد و غبار روی شیشه شاید به آسانی دیده نشود ، اما تاثیر آن روی برگه پرینت شده کاملا مشهود خواهد بود. برای تمیز کردن شیشه از پارچه خیلی نرم و مرطوب استفاده کنید. از شیشه پاک کن برای مرطوب کردن پارچه استفاده کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان مایعات را مستقیم روی شیشه دستگاه کپی نریزید چون ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کند و باعث خرابی با هزینه بالا گردد.

چگونه کاغذ مناسب برای دستگاه کپی انتخاب کنیم ؟

اگر به تازگی دستگاه کپی خریده اید حتما از فروشنده و یا کارشناس واحد تعمیرات دستگاه کپی خود بخواهید در این مورد شما را راهنمایی کند. اگر دستگاه کپی شما دارای دفترچه راهنما می باشد ، آن را مطالعه کنید تا از وزن کاغذ مناسب دستگاه کپی اطلاع کسب کنید. توجه داشته باشید از کاغذی برای دستگاه کپی استفاده کنید که کمترین پرز را داشته باشد. از تعمیرکار و یا فروشنده بخواهید جهت صحیح قرار دادن کاغذ را به شما آموزش دهد.

هیچوقت کاغذی را که قبلا از آن در دستگاه استفاده نکرده اید ، برای امتحان داخل دستگاه قرار ندهید. برای مثال کاغذی که وزن بالایی دارد ممکن است علاوه بر گیر کردن داخل دستگاه فتوکپی ، به واحد های داخلی دستگاه کپی نیز آسیب برساند. یا ممکن است کاغذی که وزن پایینی دارد طوری داخل دستگاه به دور غلتک ها بپیچد که به راحتی نتوانید آن را خارج کنید و مجبور شوید برای تعمیر دستگاه کپی هزینه کنید.

چه نکاتی را در کار با دستگاه کپی باید رعایت کنیم ؟

توصیه هایی از کارشناسان واحد تعمیرات کپی : برای کم کردن هزینه در چاپ ، تنظیمات مربوط به روشنایی دستگاه کپی خود را بخوبی یاد بگیرند. سعی کنید هنگامی که میخواهید از یک برگه تعداد زیادی کپی بگیرید ، ابتدا یک کپی تک برگ بگیرید تا کیفیت خروجی در پرینت را ببینید. اگر از کیفیت کپی راضی بودید ، روشنایی در تنظیمات چاپ را بالا ببرید و یک نمونه دیگر چاپ کنید. در چند مرحله میتوانید علاوه بر داشتن کیفیت خوب ، مقدار تونر و مواد مصرفی دستگاه را پایین بیاورید. علاوه بر آن با این کار به دستگاه کپی خود هم کمتر فشار وارد میشود و دیرتر نیاز به تعمیر کپی پیدا میکند.

هنگامی که با دستگاه کار میکنید هرگز دکمه های آنرا محکم و یا پشت سرهم و با سرعت فشار ندهید. اگر هنگام چاپ در تعداد بالا متوجه شدید که خروجی چاپ دچار مشکل شده هرگز دستگاه را در حالت انجام چاپ خاموش نکنید. برای این کار میتوانید دکمه استاپ Stop را بزنید. یا یکی از درب های جلو یا کناری دستگاه کپی را باز کنید تا بلافاصله دستگاه کار خود را متوقف کند . اگر محتوای برگه اصلی کاملا صفحه را پر کرده است ، سعی کنید از امکان کوچک نمایی دستگاه فتوکپی استفاده کنید تا حاشیه برگه بخوبی چاپ شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =