درام کارتریج چیست و چه نقشی در دستگاه کپی و پرینتر لیزری دارد

درام کارتریج چیست و چه نقشی در دستگاه کپی و پرینتر لیزری دارد

درام کارتریج چیست و چه نقشی در دستگاه کپی و پرینتر لیزری دارد

درام کارتریج قلب پرینتر لیزری یا دستگاه کپی است. این قسمت تصویر چاپی ، متشکل از تونر را بر روی کاغذ منتقل می کند.

درام کارتریج پرینتر لیزری و دستگاه فتوکپی شارپ و توشیبا و مینولتا

درام کارتریج پرینتر لیزری و دستگاه فتوکپی

برخی از تولید کنندگان ،درام تصویر  یا OPC را بعنوان واحد تصویر یا فقط درام می شناسند. درام کارتریج کثیف یا فرسوده کیفیت چاپ پرینتر لیزری را به شدت کاهش می دهد. در صورت نیاز به تعویض درام کارتریج و یا شارژ کارتریج به واحد تعمیر فتوکپی نمایندگی دستگاه کپی شارپ  مراجعه کنید .

فهرست مطالب

  • تونر و درام کارتریج اغلب اشتباه می شوند
  • درام کارتریج چه کاری انجام می دهد؟
  • چند وقت یکبار باید درام های تصویر جایگزین شوند؟
  • چگونه یک درام کارتریج جایگزین می شود؟
  • چاپگر من چند درام نیاز دارد؟
  • آیا می توان درام تصویر را تمیز کرد؟

تونر و درام کارتریج اغلب اشتباه می شوند

در صورت چاپ لیزر تونر با استفاده از یک یا چند درام تصویر بر روی کاغذ استفاده می شود.

پودر تونر کارتریج دستگاه کپی رنگی

پودر تونر کارتریج

درام کارتریج قلب پرینتر لیزری یا دستگاه کپی است. این قسمت تصویر چاپی ، متشکل از تونر را بر روی کاغذ منتقل می کند.

drum تصویر چه کاری انجام می دهد؟

 

درام یک لوله ۱ تا ۲ میلی متر از آلومینیوم سخت است ، که کمی بزرگتر (یا پهن تر ، بسته به نوع نگاه شما) از طول پرینت کاغذ شماست . drum تصویر با استفاده از LED های متمرکز ، با پرتوی لیزر یا از طریق قرار گرفتن در معرض یک عدسی شیئی ، از طریق الکتریکی شارژ می شود.

درام تصویر در کارتریج چگونه کار میکند

درام کارتریج چگونه کار میکند

ذرات تونر روی غلتک تونر می چرخند و توسط درام تصویربرداری جذب می شوند و به کاغذ منتقل می شوند. ذرات تونر سپس با استفاده از گرما و فشار با واحد تثبیت (که به آن فیوزر نیز گفته می شود) ثابت می شوند. پس از انتقال روی کاغذ ، درام مجدداً از طریق تاج تخلیه که توسط ولتاژ متناوب کار می کند،  تخلیه می شود و بقایای تونر ممکن است توسط یک پاک کن برداشته شود.

 چند وقت یکبار باید درامهای تصویر جایگزین شوند؟

با گذشت زمان ، پوشش درام تصویر ، خاصیت فوتوالکتریک خود را از دست می دهد و در نتیجه فشار مکانیکی ، به عنوان مثال به دلیل تماس با کاغذ، آسیب می بیند. کاغذ، مخصوصاً از نو ضعیف که معمولا نازک است، می تواند بقایایی روی درام تصویر باقی بگذارد. به همین ترتیب ، بقایای تونر باعث می شود تصویری بد چاپ شود. برای تعویض درام دستگاه کپی و پرینتر لیزری به واحد تعمیرات دستگاه کپی نمایندگی شارپ مراجعه کنید.

سه نوع قابل تمایز برای درام های تصویر وجود دارد:

 

  • درام های تصویر، که بخشی از کارتریج تونر هستند (درام یکبار مصرف – دوام حداکثر ۵۰۰۰ صفحه)
  • درامهای تصویر قابل تعویض (درام نیمه دائمی – دوام حدود ۲۰٫۰۰۰ و ۲۵٫۰۰۰ صفحه)
  • درامهای تصویر دائمی (درام دائمی – دوام تا ۵۰۰۰۰۰ صفحه)

موارد زیر باید در جایگزینی درام کارتریج بصورت ویژه در نظر گرفته شود که:

  • چاپگر درام تصویر جدید را درخواست می کند.
  • پرینت ها دارای نوارهای عمودی و نقاط تکراری هستند.

در مورد درام های نیمه دائمی می توان گفت برای هر چهار تا پنج تعویض تونر ، یک درام جدید نیز ضروری است. درام تصویر در یک کارتریج ترکیبی (تونر و درام ترکیبی).

نشان داده شدن در تصویر:

یک کارتریج دارای تونر HP با درام تصویر یکپارچه. درام تصویر در حال حاضر اولین خراش های کوچک روی سطح را به دلیل سایش نشان می دهد.

چگونه یک درام تصویر جایگزین می شود؟

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که درام واقعاً ناقص یا فرسوده است و بر اثر فقط خالی بودن کارتریج تونر نیست. در مواقعی که اطمینان داریم که درام ناقص یا فرسوده شده است ، می توانید به راحتی درب چاپگر را باز کنید  که در پشت آن تونرها وجود دارد. بسته به نوع دستگاه یا تنظیم ، درام را می توان در پشت تونر یا مانند آن در مورد Konica Minolta اغلب در زیر تونرها نیز یافت.

شارژ کارتریج رنگی

در این حالت ، باید هنگام تعویض درام ، در مورد ویژگی های مشخص شده توسط سازنده دستگاه مراقبت ویژه ای داشته باشید. اما به طور کلی می توان گفت گرمای زیادی هنگام چاپ ایجاد می شود و بعد از آخرین چاپ ، قبل از تعویض درام باید زمان سپری شود. در هنگام نصب درام جدید ، حتی قبل از باز کردن آن ، باید اطمینان حاصل کنید که درام جدید می تواند در اسرع وقت در دستگاه قرار گیرد ، به گونه ای که در غیر اینصورت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. بنابراین باید نحوه برداشتن درام قدیمی را بررسی کنید و اینکه آیا نیاز به خاموش کردن دستگاه است. برای شارژ کارتریج به واحد تعمیرات نمایندگی شارپ مراجعه کنید.

پرینتر من به چند درام نیاز دارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، در مورد پرینترهای کوچکتر و با صرفه اقتصادی بیشتر، درام مستقیماً همراه کارتریج تونر بوده و نیاز به اقدام بیشتری ندارد.

کارتریج پرینتر و چاپگر لیرزی تک رنگ

کارتریج پرینتر و چاپگر لیرزی تک رنگ

برای دستگاه های بزرگتر یا حرفه ای ، بسته به نوع ، یک درام یا یک درام برای هر رنگ (سیاه ، فیروزه ای ، سرخابی و زرد) لازم است. در موارد خاص ، باید در دفترچه راهنمای کاربر دستگاه بررسی شود. در وب سایت کپی تعمیر می توانید نمای کلی از مقالات موجود برای دستگاه خود مانند دستگاه کپی توشیبا و برندهای دیگر را ببینید – که نکات مورد نیاز در بیشتر موارد را ارائه می دهد.

آیا می توان درام تصویر را تمیز کرد؟

در این مرحله ، ما شما را شدیدا حتی از لمس درام تصویر منع می کنیم. گرد و غبار بر روی درام اغلب حتی قبل از برداشتن درام قابل تشخیص است. لطفا توجه داشته باشید که یک درام تصویر بسیار ظریف است و به هیچ وجه نباید با مایعات در تماس باشد – به استثنای مالیدن الکل.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =